Periodistas de TV3 denuncian la falta de imparcialidad en la emisora

Periodistas de TV3 denuncian la falta de imparcialidad en la emisora: «como profesionales no podemos engañar a los ciudadanos dándoles propaganda en vez de información.»

TV3: Adoctrinamiento político en programa infantil.

TV3: Adoctrinamiento político en programa infantil.

Por su interés, reproducimos a continuación el texto íntegro que el Sindicat de Periodistes ha publicado en su blog (también publicamos traducción al castellano, al final):

«A mida que s’acosta la diada de l’11 de setembre s’han anat escalfant les informacions sobre l’esdeveniment. Fa temps que es va traspassar la línia vermella que conté el nostre llibre d’estil i que desautoritza les informacions que es puguin entendre com una crida a una mobilització. És possible que, com sembla que passa a la societat, hi hagi una majoria pro consulta o pro independència a la Redacció de TVC, però com a professionals no podem enganyar els ciutadans donant-los propaganda enlloc d’informació. Tots ens paguen amb els seus impostos, incloent els que no s’han registrat per anar a la V que s’ha de fer dijous que ve. Cap causa mereix que llancem a les escombraries la imparcialitat i la neutralitat que ens ha de caracteritzar com a professionals de la informació davant la societat i a la que estem obligats com a mitjà públic. La reiteració d’informacions “de servei” sobre la diada explicant la forma d’arribar-hi, indicant els trams que queden per omplir, entrevistant per enèsima vegada els organitzadors de l’acte esdevenen crides descarades a la participació. No hi ha dubte que els espectadors que no simpatitzen amb la causa les consideren excessives per l’acumulació que s’ha produit i per la nul.la distància que sovint es mostra amb la convocatòria i els actes previs. Tothom que tingui oides i llegeixi diaris i xarxes sap que les crítiques es multipliquen. Encara que algunes siguin fora de to i continguin inexactituds, no hi ha dubte que, fora de la bombolla de TV3, el malestar va creixent. El final del procés polític que s’ha obert és del tot incert. Però l’endemà de l’endemà, voldrem continuar treballant de periodistes a TVC o en un altre mitjà. Si no reaccionem, pot ser que ens haguem guanyat una funesta etiqueta per la resta de la nostra vida professional.»  http://redacciotvc.blogspot.com.es/2014_09_01_archive.html?m=0#91158872142024944

 

Traducción al castellano:

«A medida que se acerca la fiesta del 11 de septiembre se han ido calentando las informaciones sobre el acontecimiento. Hace tiempo que se traspasó la línea roja que contiene nuestro libro de estilo y que desautoriza las informaciones que se puedan entender como un llamamiento a una movilización. Es posible que, como parece que pasa a la sociedad, haya una mayoría pro consulta o pro independencia a la Redacción de TVC, pero como profesionales no podemos engañar los a ciudadanos dándoles propaganda en vez de información. Todos nos pagan con sus impuestos, incluyendo los que no se han registrado para ir a la V que se tiene que hacer el próximo jueves. Ninguna causa merece que lancemos a la basura la imparcialidad y la neutralidad que nos tiene que caracterizar como profesionales de la información ante la sociedad y a la que estamos obligados como medio público. La reiteración de informaciones “de servicio” sobre la fiesta explicando la forma de llegar, indicando los tramos que quedan para llenar, entrevistando por enésima vez los organizadores del acto acontecen llamamientos descarados a la participación. No hay duda que los espectadores que no simpatizan con la causa las consideran excesivas por la acumulación que se ha producido y por la nula distancia que a menudo se muestra con la convocatoria y los actos previos. Todo el mundo que tenga oídos y lea diarios y redes sabe que las críticas se multiplican. Aunque algunas sean fuera de tono y contengan inexactitudes, no hay duda de que, fuera de la burbuja de Tv3, el malestar va creciendo. El final del proceso político que se ha abierto es del todo incierto. Pero al día siguiente del día siguiente, querremos continuar trabajando de periodistas a TVC o en otro medio. Si no reaccionamos, puede ser que nos hayamos ganado una funesta etiqueta por el resto de nuestra vida profesional.»

Aquesta entrada ha esta publicada en Democràcia, Diari, General, Simulació social (matrix), Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s